top of page

Nurie Emrulai: Tri pesme



MOJA TUGA


Sve to što pišem su krstovi

iznad kojih sedim i čekam starost.

Ali, stablo drveta

ne zna moju priču,

niti bilo koje žene, znate i sami.

„Prvo, žena ima veliko ego,

drugo, ona nije bila ovako ponosna?!“

(Hristos je odživeo starost za jedan dan,

mene starost živi celog života).

Sada, sve „t“ vučem na leđima,

a ostatke isušenih ruža čuvam kao venac,

ja, zakovana u mom životu.



BEZUMNE ŽELJE



Ja od života tražim sitne stvari.

Da noću postanem mesečina.

Da samo osvetli put tvoje senke.

I kada jutro zasvetli,

Da sunce postanem,

I u svetlost da se pretvorim,

Da ti greje ono parče duše.

Od sunca da vazduh postanem

Od vazduha

Da se u vetar pretvorim

Da prošeta po tvojoj kosi, po tvojom pameću,

Da magla postanem

I u kišu da se pretvorim.

Da pokisne ne samo telo, nego da ti i dušu umije.

Pahuljica da budem

Da utoplim zemlju svojom belinom...

Mesečina da budem, sunce i vazduh

U telo da se pretvorim,

Dvoje njih bi se možda za trenutak sreli.

Zatim

Noću

U tami

Želim

U leptira da se pretvorim

Da plešem oko lampe,

Koja ne osvetljava više od mesečine

I ne utopli više od sunca...

I da izgorim,

Da izgorim plešući oko nje,

Gledajući te,

Gledajući tebe u oči,

Jel vidiš?

Od života tražim malo toga,

Da budem zvezda

Ugasivši se.

Da padnem iz neba

Da se jedna želja tebi ispuni...



ZADOVOLJNA SOBOM



Uzmite sve osmehe,

Uzmite ih!

Uzmite sve reči,

Ostavite mi samo reč sloboda.

Uzmite sve puteve,

Meni ostavite samo raskršća

U jednom raskršću uvek,

Svrati ovde jedna nalik meni.

Uzmite celo društvo,

Jednog dana će se svi vratiti,

Zato jer nisam imala ništa da im poklonim,

Osim jedan kutak u mojoj duši.

Uzmite svašta, uzmite!

Ja ću se navići da preživim.

Samo nemojte da mi uzmete reč,

Samo nemojte da mi uzmete boju,

I nebo gde povremeno odmaram oči.



(Prepev sa makedonskog:

Sašo Ognenovski)




Nurie Emrulai (Nurie Emrullai) rođena je 1992. godineu Kičevu (S. Makedonija). Završila je studije albanskog jezika i književnosti na Univerzitetu u Tetovu. Sada je doktorand Filološkog fakulteta „Blaže Koneski“ u Skoplju. Radi kao nastavnica u osnovnoj školi u rodnom mestu. Saradnica je mnogih listova i časopisa. Prevođena je na nekoliko jezika. Učestvovala je na nekoliko regionalnih i svetskih festivala poezije. Zastupljena u antologijama poezije na engleskom, makedonskom i albanskom jeziku. Dobitnica nekoliko priznanja i nagrada za poeziju. Objavila dve zbirke poezije “Për gjysmën tjetër të hënës” (Sa druge strane Meseca, 2020), “Vargmale nën dhe” (Podzemni planinski venci, 2021), “Në orën moderne të Perëndive” (U novo božje doba, 2021), kao i naučnu studiju “Ekzili, identiteti dhe nostalgjia në veprat e Milan Kunderës” (Egzil, identitet i nostalgijau delu Milana Kundere, 2022). Za rukopis proze “Duhet të jetë dashuri” (Treba da bude ljubav, 2023) dobila je uglednu nagradu „Kadare“. Živi i radi u Kičevu.


****


Sašo Ognenovski (1964, Bitolj), pesnik, prozaista, dramski autor i dečji pisac. Diplomirao na Fakultetu dramskih umetnosti u Skoplju. Doktor je komunikoloških nauka. Radio kao glumac i kao profesor komunikologije i scenske reči. Autor je desetak pesničkih, proznih i dramskih dela za decu i odrasle. Najvažnija dela: „Šuma“, „Čarobni kompas“, „Sivi trg“, „Menjanje prošlosti“, „Turneja“. Glavni i odgovorni urednik književnog časopisa „Književni elementi“ i predsednik Udruženja za umetnost i multikulturalnost „Perun artis“. Preveden je na engleski, albanski, srpski i arapski jezik. Piše kritike za književnost, film i pozorište. Dobitnik je nekoliko nagrada i priznanja.



10 views0 comments
bottom of page